3:30

Idag hade Oscar friidrottsträning på förmiddagen och jag passade på att jogga under tiden. Strax över 5 km blev det, mao klassisk distans för mig. Det var min andra runda denna veckan och dessförinnan var det mitten av december, så det går lite trögt. Men som Oscars friidrottstränare så klokt sa; tåget att bli elitidrottare och tävla har redan gått, så att träna för att må bra duger fint. 

Henrik och ett gäng andra pappor till barn födda 2012 har nu en grupp med träningspepp och utmaningar. Jättekul och bra! Denna första månad är utmaningen plankan och målet 5 minuter. Jag kan ju inte låta bli att haka på så idag var det dags för 3:30. Det är förjäkla jobbigt nu rent ut sagt. Men, än så länge är jag med i matchen. Får se hur länge det går. 

Det roliga med denna utmaning är att Henrik äntligen vill äta samma kost som jag. När jag fick upp ögonen för LCHF för ca 5 år sedan så var det inspirerande att laga mat men med tiden har det fallerat. Jag tycker ju inte om att laga mat direkt, så periodvis har jag tappat det och inte levt som jag lär. 

Men bara denna helgen har vi ätit tre nya rätter. Inte strikt LCHF men hyfsat bra iaf. Blomkålspizzan i fredags, igår torsk med bacon, resten av rödbetorna (eg inte LCHF) och råkost. Idag blev det en asiatisk kycklingfärsgryta med shiratakinudlar. Oscar åt massor! Kul! 

(null)
Gårdagens middag. Hade smält smör till också. Pinjenötterna ligger för högt kolhydratsmässigt men påsen närmade sig bäst-före och de är ju sååå goda. 

Ny vecka väntar och barnens träningar drar igång med full kraft nu när idrottshallarna öppnar imorgon. Lugnet är förbi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0