Söndagsträning

Förra söndagen tajmade sig söndagsträningen med värsta ösregnet. Idag fick vi träna i härlig kvällssol och sedan cykla ner och bada. Helt underbart!

(null)
Som barn på nytt! Inte ofta jag dyker nu för tiden. Men så kul och härligt det är. Här är det Marie och jag (th) som dyker i ett spegelblankt hav.
Therese och jag efter träning-före bad i solnedgången.

Tidigare på dagen var jag nere vid havet med grabbarna. 50% på glassen i kiosken så det blev självklart glass.

Sommar och glass!

Hallgolv med grå granit.

Efter att plattsättaren inte ville lägga golvet i hallen innan semestern pga att den gamla delen av plattan inte var solid, blev det äntligen påbörjat igår.

Förra veckan bilades hela betonggolvet upp på måndagen, ny platta gjöts på tisdagen och på fredagen flytspacklades hela hallen.

Fogat och klart.

(null)
Under tiden golvet växte fram så mörknade skivorna av fukten från fixet. Efter att jag sett ovanstående bild på jobbet blev jag orolig och var tvungen att sticka hem på lunchen. De hade ju olika färg. Under tiden jag åt, förvandlades fler och fler plattor. Lyckligtvis! Då blev det tydligt att stenen beter sig så.

En dag på Värmdö

En förväntad mulen dag slutade med en riktigt fin dag här på Värmdö. Lite moln men mestadels blått på himlen. Rapporterna hemifrån har ju varit kass så vi har haft tur. Inga planer för dagen så vi gick till en sjö ett par hundra meter bort.

(null)
Oscar täljde grillpinne i SUP-pausen.
Adam spexar som vanligt.
Victor åkte med Jim ut i optimisten. De var ut en bra stund och Victor satt snällt och fint hela tiden. Mysigt!
Hejdå mamma!
Så var de tillbaka.
SUP och bad. Även jag kom i.
Hej hej från oss
Victor och hans kompis. De kastar små trädgrenar i vattnet tillsammans.
Härligt att bada fötterna på 2,5 årsdagen.

Ikväll har vi haft en härlig grillkväll på altanen.

Vardag igen

Så var första arbetsdagen gjord. Inte så effektiv direkt. Vet inte i vilken ände man ska börja så försökte få en överblick. Blev även lite  lunchshopping. Fick se dem av en slump på FB eller Instagram häromdagen. Love at first sight!

(null)
Skärmdumpat från Scoretts hemsida i väntan på egen bild.

I övrigt har det uteslutande varit tvätt och plock efter 5 veckors semester. Kom hem sent igår efter en mysig Babyshower a la Afternoon tea med Kattis med vänner.

Paketöppning för blivande 2-barnsmamman.
(null)
Blöjtårtan gjorde jag i lite höstiga neutrala färger grått, brunt och gult.

Det är några veckor kvar tills lilla kusinen kommer. Å en vecka innan är lilla schweiziska kusinen beräknad.  Blir spännande att se vilken av blivande kusinerna som kommer först. Suuupermysigt kommer det bli i september. Det är säkert det! Längtar!

Fredag i ett.

Idag har schemat varit fullspäckat. Måste ju få ut allt av sista semesterdagen :-)
Henrik och grabbarna åkte till golfbanan. Under tiden tog jag en joggingtur. Första på ett par veckor så tog det extremt lugnt i värmen och med några extra semesterkilo. Men jag gjorde det iaf.

(null)
Röset längst ut på Sandö. Den givna vändpunkten på rundan.
Hade Marie Nilssons sommarprat i öronen men hann inte riktigt klart.

När killarna kom hem åkte vi en kort sväng till Tumlaren. Sen snabbt hem, hjälpa till att bära en gummibåt, äta lunch och iväg till Tången för att åka med Philip och Svante till Bohus-Malmön för minigolf.

Härligt med båttur!
Det gick absolut inte bra, men eftersom ingen skrivit upp sig på resultatlistan för damer så fick jag ju passa på. (Man måste ha bättre än 40 slag eller bättre resultat än tidigare uppskriven).

Efter båtturen blev det en lekstund på multiplan i Kungshamn och sedan direkt till en jättetrevlig semesteravslutande middag med fam Hellman.

Tack för ikväll!!!

Imorgon väntas regn, regn och regn. Kul...
Henrik ska spela 36 hål golf i KM.  Inte avis men hejar här hemifrån.

Heldag på Smögen

Vad hittar man på en dag med mulet väder? Jo, det är bara att påbörja något av alla projekt som behöver göras. Men allra först var det sovmorgon och frukost. Sen båt-/fisketur med familjen Lundin. Blev båt-/fikatur för några fiskar märkte vi aldrig av.

(null)
I jullen är det gott om plats för allihop.
Avslutade med en fika på Norra Buskär. 8 samlade och en rymmare. Sistnämnda i orange flytväst :-)

Hemma påbörjade jag sedan skrapning av ytterdörr. I många år har den sett för bedrövlig ut och nu är det dags att piffa till den. Hittills är halva dörren skrapad. Sen blir det slipning och lackning.

Förebild. Hemsk!

Ikväll blev det även lite shopping när Blue startade sin rea för Smögenbor.

Sen tog Victor och jag en bryggpromenad och hem bland husen ovanför bryggan. Mysigt!
(null)
Vårt lilla troll börjar bli stor.

Playa de la Cala Capitan

Vår sista heldag här i Spanien och såklart ännu en ny strand. Fick tips på restaurangen igår och det blev ju toppenbra. Stranden delades av av ett litet berg och på ena sidan blev det som en lagun utan vågor och grunt. Perfekt för Victor som för första gången badade själv på stranden och verkade njuta av det! (Med själv menar jag såklart inte ensam).

(null)
Perfekt på alla sätt. Varmt och härligt!
Bustroll i eftermiddagssolen
Mina prinsar!
(null)
Mycket lek med bollen blev det även för stora killarna.
Lycklig liten skrutt.
Härligt strandhäng med brorsan! Matchat såklart!

På den vågigare/stora stranden var det massa  fiskar och eftersom folk matade dem kom de alldeles inpå så vi gick givetvis ut och tittade på dem. De flesta var ca 10-15 cm men vissa var upp emot 30 cm. Kul för alla tre att få se dem på så nära håll. Oscar och Adam tog på simglasögon för att se extra bra.

Hemma blev det poolbad och påbörjat lite förberedelser inför morgondagens hemfärd. Prognosen säger 19 grader och regn hela veckan så egentligen vet jag inte varför vi åker hem...

Playa Flamenca

Näst sista heldagen här i Spanien och vi testade helt enkelt en av de närmaste stränderna. Vi var relativt tidiga (för att vara oss) och lyckades få en plats längst fram. Tyvärr var det massa sjögräs som blåst in och låg i vattnet men längs ena sidan av viken var det rent och fint vatten. Stranden var städad under natten så den var också fin.

Det blev nog vår längsta dag hittills på stranden. En härlig dag!

(null)
Sangria, ost, skinka och 7 småbilar. "Småbarnsföräldrar i Spanien".

Åt middag på den nepalesiska restaurang som vi började resan på. Grabbarna spelade biljard med varandra och med en pappa och en son (övre tonåren). Kul att se Oscar som börjar få till bollträffen bra nu.

Stålbröllop i El Campello

Idag (hann visst bli igår) har Henrik och jag 11-årig bröllopsdag. Just idag har vi inte firat mer än att vara tillsammans med våra barn och besöka vänner i El Campello.

Vi började med att grabbarna fick spela lite fotboll i parken nära lägenheten. Sen var det fikadags och då blev det premiär för både Churros och iste. Det lär det bli fler gånger.
Mums!

Sedan blev det poolhäng ett bra tag innan vi blev bjudna på tacos.
De fyra grabbarna hade väldigt kul i poolen. Även Victor tyckte det var kul.

Efter tacos var det nytt poolhäng och sedan en promenad ner på strandpromenaden. Väldigt fint ställe!
(null)
Middag vid strandpromenaden. Victor åt massor!

Sedan blev det även glass på ett fik med smarrig hemgjord glass och avslutningsvis lite lek/fotboll i parken innan den dryga timman hem i bilen.

Tack Johan, Marie, Isak och Elis för en fantastisk dag!!!

Playa de la Marina

Som vanligt tog vi sovmorgon och tyckte verkade bli fint idag. Vi åkte norrut till Playa de la Marina. Det var en riktigt härlig promenadstrand. Tyvärr blåste det fortsatt en del vid havet och det var röd flagg, vilket var förståeligt med tanke på vågstorleken.

Det blev fotboll, lunch och lek i sanddynorna istället för bad helt enkelt.

(null)
I början på stranden var det lite folk men det glesade ut sig rätt fort.
Gråa moln och höga vågor.
Promenadvänlig :-)
(null)
Victor ska känna på vattnet.
Henrik tog ett par bilder i sanden.
Världens gulligaste ryggsäck.
Busig är han också.

Våra små ökenråttor

Ikväll har de kört go-cart mm men de får bli ett eget inlägg för jag somnar nu.