Pergola

29 juni påbörjade jag bygget av en pergola. Då tog jag första spadtaget för att gräva ner betongplintarna som skulle bära upp det nya staketet. 

(null)
Handgrävda hål 
(null)
Gamla staketet borta. 
(null)
(null)
(null)
Betongplintar sattes på plats. 

Sedan dess har vi i sakta(!) mak jobbat oss framåt. Vi satte stolparna v30 när vi var hemma från Smögen. 

När sommaren på Smögen var slut i mitten av augusti satte vi ribborna på nya staketet. 

(null)
(null)


Idag, efter en hel höst med sågade reglar i garaget, kunde vi äntligen se resultatet av mätning, sågning och målning i oändlighet (har det känts som ibland iaf) 

(null)
Gråmålade reglar,  i samma färg som våra fönster och dörrar, pryder nu vår bakre altandel. 
(null)
Lutningen följer befintligt tak. 
(null)
(null)
Min medbyggare! Och målare! Och bollplank! 

Det återstår lite jobb med skruvar som ska dras i lite här och var men utseendet kommer inte förändras. Jo, två rader staketribbor saknas. Får lösa det någon dag. 

Kan säga att jag längtar till vår och sommar massor nu! Ny båt och ny pergola som ska nyttjas!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0