MTB

Förra helgen var vi i stan hela familjen och var i två cykelbutiker för att kolla efter mountainbike till mig. Det är så kul att hänga med barnen på tisdagarna när de kör med massa vänner och föräldrar. Lånade Henriks cykel förra veckan men eftersom den är för stor blev det lite trixigt ibland. Men jag blev väldigt sugen att köpa en egen. Under ett par veckor har jag googlat, kollat Blocket och besökt butiker. 

Idag åkte jag till stan för att testköra en cykel som jag var halvt positiv till. Helt ok cykel men färgen tilltalade mig inte så mycket. Cykeln som jag fastnat för har varit slut överallt jag kollat. Men så idag när jag testade cykeln så sa jag att det var den andra som jag helst ville ha och den skulle kanske komma in i juni igen. 
Men så visade en butik 1 i saldo så Victor och jag tog en liten extra biltur och efter en liten provkörning slog jag till. Nu har jag en bra cykel som kommer få hänga med i många år framöver. (Oscar lär väl ändå sno den om ett par år). 

(null)
Min nya fina blå mattlackade cykel. 

Och ja, jag har stöd. :-)
Det får räcka med en stödlös racer som behöver en vägg att luta sig mot. 

Medan de körde en sista koll samt monterade stödet så gick Victor och jag och förberedde bilen. Glassbutiken låg dessutom precis bredvid. Victor fick en liten glass (en kula)...

(null)
Största kulan! Men ack så god tyckte en lycklig liten Victor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0