Göteborgsvarvet 2019

Idag var det dags för årets varv. Kände mig inte direkt nervös innan starten idag, utan mest ganska osugen. Var trött och seg vid frukost. Sällan jag gillar att springa över huvud taget men det är något speciellt att få korsa den där mållinjen och få den fina medaljen runt halsen. I år har jag tyvärr tränat mindre än de andra åren men ändå slog jag PB med 5 minuter jämfört med mitt första varv 2016. Kändes förvånansvärt bra i 12 km, sen blev det tyngre och tyngre. Kom i mål på 2:09:09 och det är jag supernöjd med! 

Henrik hade en tuff avslutning på loppet med lårkramper men kom ändå i mål på 1:51:43, vilket är ca 4 minuter sämre än sist. 

(null)
Innan start vid Nouryontälten. Första gången vi springer samma år. 3:e gången för båda. Henrik sprang 2007 och 2017, jag 2016 och 2018. 

(null)
Fångad på bild med ca 500 meter kvar till mål. Då var jag trött. 
(null)
Självklart en selfie efter målgång. 
(null)
Och med den efterlängtade medaljen!!!

(null)
Hejaklacken var på plats! 
(null)
Oscar tog över kameran lite...
(null)
Och fotade när Victor och jag åt hamburgare vid tältet efter målgång. 
(null)
Henrik gick ju i mål en stund innan mig, så han hade redan hunnit byta tröja och fått av medaljen när det var dags för foto :-)

Jag tog nämligen även en kort sväng via Team Guld-området och fick där bl.a denna väska och lite Maria Åkerberg-produkter. 

(null)

Imorgon är det killarnas tur att springa hem medaljer. Förra året var Oscar 12:a av över 1000 startande barn i åldersgruppen. Spännande att se hur det går imorgon. Då startar han med flera av sina fotbollslagkamrater. För Adam är det premiär i Lilla Varvet, vilket är 1300 m. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0