Skidåkarshopping

I veckan fick jag leverans av lite nytt inför "längdpremiären". Det lär få bli en veckas hårdträning för att lyckas få mig i mål på Tjejvasan. Och som med alla andra sporter så handlar det ju om att kitta sig med snygg och bra outfit, haha! 

Skickade meddelande till Ulrika, som gav mig skidlektioner förra hösten, och frågade hur 17 man klär sig nertill. Har liksom inte fattat att man kan få plats med underställ under tightsen. Beställde därför ett par tunna svarta underställsbyxor i polyester (Såg idag att Stadium började rea på samma fast rosa. Typiskt! Men men, de syns inte ändå.)
Eftersom jag är en frusen själ blev det även ett par yttertights med vindskydd och borstad fleece på insidan. Har redan ett par men dessa verkade rymligare med tanke på understället. Insåg dock att jag gjort en tabbe. Köpte de marinblå som var prissänkta. De svarta fanns inte i min storlek. De blå var jättefina men matchade INTE min skidjacka. Så idag blev det en akutbeställning av svarta från ett annat ställe. 
Som en kollega sa; ska man ramla i snödrivorna, ska man åtminstone göra det snyggt och färgmatchat. Håll nu tummarna att de kommer imorgon!!!
Köpte även trosor. Ett par i polyester och ett par långa i merinoull. Får helt enkelt se vädret an vilka de blir. 

(null)
Rosa boxertrosor, svarta långisar, mönstrade trosor och blå tights. 

Även Victor har blivit lite kittad inför resan med ett par nya urgulliga miniskidor som han fick i tidig födelsedagspresent av farmor och farfar. 
(null)
70 cm skidor. Ändå ser de stora ut bredvid Victor. 

Godnatt säger jag med en bild på sköningen ovanpå lastbilen. Kanske är snowboard han ska satsa på :-)
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0