Nouryon

Konstigt namn men det är namnet på min arbetsplats fr.o.m idag. AkzoNobel Specialty Chemicals är nu sålt och idag tillkännagavs företagets nya namn. Det var tydligen en mjölnare som startade något av våra förhistoriska företag och han hette Nourij, vilket är bakgrunden till namnet. 

(null)
Så här ser loggan ut. 

Det var givetvis spännande att få veta namnet och det bjöds på lite onyttigheter på kontoret. Sen fick hela kontoret ett shuffle board. Det var lite kul! Aldrig testat innan men det lär nog bli lite spel framöver. 

Men allra roligast idag var att blodproverna Oscar tog i morse var helt bra. Läkaren ringde mig precis innan jag hämtade Victor och det var så skönt. Alla värden var bra igen. Underbart! 

En bra dag alltså, trots att jag vaknade med halsont och tungt huvud, vilket inte direkt förbättrats under dagen. På kvällen fick jag plocka fram sista energin för att sätta på staketet på Oscars loftsäng så just nu sover han där för första gången. 
(null)
Före
(null)
Efter

(null)
Och en nöjd frisk Oscar :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0