Trafikpolis

Idag har jag ägnat mig åt skapa nya trafikregler. Nädå, men jag har målat en skylt och satt på vägen in till gamla campingen här i Getskär. Där kör varje dag massvis med fordon, de flesta är lastbilar lastade med grus etc, mao mycket tung. Längs med campingen går den gång- och cykelbana som leder mot skolan så den är vältrafikerad. Tyvärr korsas dessa båda vägar men det är bara på gång- och cykelbanan som det finns minsta varning om detta. 

(null)
Jättebra varning. Åtminstone för dem som kan läsa, vilket exempelvis inte Adam kan. 

Häcken som syns till höger har blivit nerklippt i svängen idag men håll med om att det inte känns jättebra att det kommer lastbilar i 30-40 km/h och korsar? 

(null)
Så här ser det ut när man kommer från bilvägen. Skymd sikt höger, skymd sikt vänster och inte en enda varning om att man korsar en gång- och cykelbana. 

Igår ringde jag Derome, som bygger på campingen och idag fick en annan pappa tag på kommunen. Måtte de vara snabba på denna pucken nu alltså. 

Efter lite morgonpyssel så ser det iaf ut så här nu:
(null)
Syns dåligt med inzoomad bild, men det står: Stopp! Korsande gång- och cykelbana. 

Fick en gammal stol inne på förskolan att ställa skylten mot och ställde den lite "mitt i vägen", så får vi hoppas att alla vuxna lastbilschaufförer, bilförare etc tar sitt ansvar att inte köra på någon. Hittills kan vi bara tacka Gudarna för att olyckan inte hänt redan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0