Lavendel

Idag har Henrik och jag gjort ett ryck längs väggen vid gräsmattan. Där växer tre gamla klängrosor men rabatten runt om är mest ett ogräsfält. 

(null)
(null)
Victor redo med stora grenkaparen. Det mesta ogräset borta men i övrigt sjukt tråkig rabatt. 

Idag började vi sätta rabattkant. Sedan planterade jag lavendel som vi hoppas ska utöka sig och bli heltäckande så småningom.  
Tills dess har vi lagt täckbark runt om. 

(null)
Lite skillnad! Ser framför mig stora fylliga lavendelbuskar under rosorna så småningom. Men nu är det fint i väntan tills dess också. 

Jag har även fått målat och skruvat fast sista brädorna på grinden på altanen, så nu är Victor instängd även där. 

Dagens bästa var ändå när vi fick besök av Uffe, 9 veckor. Alltså, hur gullig får man vara??? Så liten, så söt!!! Jag blir helt till mig när jag får träffa sånna här små godingar. Helt underbart!!!
(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0