Åska

Imorse åkte Henrik, Jim, Chris och Jonas och spelade padel men när åskmolnen närmade sig valde de att avsluta lite tidigare. Precis när de kom hem kom ösregnet och vi satt för att äta frukost under taket/markiserna. Jag tog upp mobilen och filmade regnet och hade jag fortsatt fem sekunder till hade jag fått med den åskknall som fick oss alla att hoppa högt. Blixt och smäll kom samtidigt och smällen var ju öronbedövande. Max ett par hundra meter bort skulle jag tro av blixten slog ned. Huja! Vi fortsatte frukosten inomhus...

Nu ska vi försöka sova fem-kvart-i-timmen för barnen är avlämnade på Smögen, väskorna är packade och imorgon reser vi för att fira vår 10-åriga bröllopsdag. 

Avslutar med en bild från nattens sängplats på balkongen. Glad att inte åskknallen kom då. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0