Vagntest

Efter saneringen av nya vagnen, är den nu ihopmonterad och tack och lov gick det bra. Har bra koll på hur en sittdel monteras nu :-)

Den spruckna sittplattan är förstärkt med ett fantastiskt hjälpmedel; silvertejp! 

Framhjulen visade sig ha fler fel än att täcklocken saknades. Även mojängen som gör att man kan låsa hjulen saknas. Inte för att vi någonsin använder den men förra ägarna har även haft hjulen på fel sida så de har blivit snett slitna. Detta har gett mig lite huvudbry men eftersom vi ändå tänkt köpa nya framhjul till den andra (vita) vagnen så har det nu visat sig att man måste köpa ett helt nytt fäste till vagnar äldre än 2013. Båda är äldre än 2013 men då kan vi flytta fästen och hjul från vita till svarta vagnen, då de trots allt är fullt brukbara. Sen kommer jag köpa tyg och sy om varukorgen. Håll tummarna! 


Idag har jag gjort ett LITET försök att påbörja resan mot min "vanliga" kropp. Jag var på gymmet (i typ 15 min) Kom iväg lite sent så det blev PW till gymmet där jag körde 1 km rodd (ca 5 min). Sedan varvade jag två rygg- och axelmaskiner 3x10 repetitioner och avslutade med 2x10 på tunga ben. Alla maskiner var utbytta och de hade byggt om så jag var mer vilsen än vanligt. Skönt dock att det var i stort sett folktomt. Då kan man gå omkring och filura på hur maskinerna funkar :-)
Victor vaknade i vagnen men var lugn så han somnade om när vi fortsatte bort till skolan för att hämta Oscar. 



Som synes inte tillstymmelse till muskler. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0