Skitpollen

Vilka underbara dagar vi haft nu. Tyvärr byts min glädje över att se bladen spricka ut på träden, mot kli i halsen, en rinnande näsa, nysningar och allmänt obehag. Fy för pollenallergi. I år var jag tidigt på Apoteket för att kitta mig inför våren men insåg snart att allergimedicin och amning inte var en bra kombo.  Endast lokal medicinering är ok som ögondroppar och nässpray. Tidigare år har det hjälpt dåligt men vad göra? Får bli ett nytt apoteksbesök imorgon.


Idag har Victor och jag hälsat på några kollegor på huvudkontoret. Jag behövde fixa med lösenord till min dator så jag var inte så social eftersom jag fick ha IT i telefonen, men Victor trivdes bra hos min arbetskamrat under tiden. 

Sen blev det hämtning av de två stora älsklingarna som hjälpte mig dela ut kallelser till vägföreningens årsstämma. Efter den långa promenaden i grannskapet blev det tyvärr inomhustid för mig :-( 
Vi åt iaf middag på altanen när Henrik kom hem. Det var härligt! 


Igår blev det en liten stund i solen efter två spänners ogräsrensning. Kändes bättre i nya stolarna utanför ytterdörren än bland gräs och buskar i trädgården.
Instagrambilden på en sovande Victor. Vilken lycka det är att få vara hans trygghet när han är ledsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0