Babyshower

Idag har jag blivit så där totalt grundlurad att jag inte visste vad jag skulle säga eller göra. På ett fantastiskt underbart sätt har mina fina vänner ställt till med en babyshower för mig och jag kan fortfarande inte fatta vad som hände idag :-)
 
Det började med att jag för några dagar sedan blev inbjuden på fika till vår fina granne Sofia vid tolv idag. Passade perfekt eftersom jag ändå varit ensam hemma hela helgen och lite tjejsnack med Sofia, Linda och Anna är ju alltid mysigt.
 
Så idag väcktes jag av telefonen vid 10 när Henrik ringde från Hemsedal. Efter lite frulle och en långdusch bakade jag en kladdkaka (Oscar fyller ju imorgon) som var klar i ugnen två minuter i tolv.  Jag hann inte riktigt städa undan allt men tänkte (som vanligt) "det tar jag sen". Så medan jag satt och mumsade fruksallad hos Sofia visade det sig att Kattis, Anna, Viktoria och Camilla röjde bort disk och symaskin (som stod kvar på bordet sen igår). Stackare! De dukade även fram ett härligt kalasbord som vi möttes av när jag vid 13-tiden blev hemlurad av Sofia och tjejerna. Strax efter kom även mina bröllopstjejer Veronica, Anne-Britt och Nina.
 
Bubbel, frukfat, hembakt bröd, nötter, choklad, tårta och andra godsaker mötte mig i köket.
Var givetvis tvungen att föreviga mina fina vänner. (Nina kom srax efter)
Sofia tog bild på oss
Kattis hade tagit med vagnen och de hade lagt i det nysydda babynestet. Det känns speciellt att ha vagnen här nu och mysigt att Filur ska få åka kusin Svantes vagn.
Ballonger och vimpel hade tjejerna dekorerat med i vardagsrummet. Så fint
 
 Sofia tog en bild när vi satt och fikade :-)
 
Lilla Fiur och jag fick även massa fina presenter. Tusen Tack alihop!!!
Finaste blöjtårtan med nalle, nappar, en fin sparkdräkt och tydligen även en flaska bubbel längst in.
Jättefin body och ofattbart små strumpor
En söt mys- och bitelefant kommer säkerligen bli mycket omtyckt.
Newbiebody, en ursöt ask och presentkort på massage eller liknande
Härligt krämkit till mig och mjukaste kaninen till Filur
Massor av datumkort där vi ska samla Filurs alla framsteg.
 
Nästa helg kommer Nina även att föreviga min stora mage, vilket kommer bli ett fint minne. Jag har inga fina bilder på magen från tidigare graviditeter så denna sista gång ska det bli roligt att få den förevigad.
 
TUSEN TACK alla fina vänner för mat, presenter, att ni kom och den totala överraskningen idag. Tack Kattis för att du kommer på sådana här idéer och roddar ihop det så att jag fick uppleva denna dagen! Tack!
 
Som grädde på moset fick jag hem min älskade familj i eftermiddag och ikväll har vi nattat en laddad 6-åring. Imorgon är det dags att fira vår 7-åring.
Ovanligt lätt nattning av vår älskade Oscar som blir 7 år imorgon.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0