Stora Höga Marknadsdag

Idag var det dags för Stora Höga Marknadsdag. Det händer sällan något här i vårt lilla samhälle men idag gick vi man ur huse för att delta. Jätteroligt! 

Oscar och Adam sprang Lilla Stora Högaloppet som Apoteksgruppen anordnade. Starter var Thomas Ravelli och efter loppet tog han sig tid för pratstund med barn och vuxna. Han läste ramsor, tog bilder, skrev autografer och skojade med barnen. Min känsla från Mästarnas mästare stämde så väl med verkligheten idag. Han var precis så sympatisk och trevlig som han ses på TV. En riktig förebild!

Adam fick autograf. 
Och jag fick också vara med på bild. 

Direkt efter killarnas lopp stack Oscar iväg på ett kalas. Adam och jag hängde kvar ett tag. 
Det var hoppborg. 

Vi åkte Tufftufftåg. 
Kl 14 var det dags för godisregn. Ravelli slängde godis från en Skylift. Då kom Oscar tillbaka. 

Oscar och Thomas efter godisregnet.

Efter ytterligare en tur med tåget besökte Adam och jag Kyrkans hus för första gången sedan det byggdes. 

Kvällen har vi spenderat med våra grannar och Henrik fick möjlighet att inviga två av sina presenter. 
Henrik i nya skinnförklädet tillsammans med Jörgen framför nya gasolgrillen. 

Det blev grillad Iberico-karré.  

Tack för ikväll hela familjen Lundgren! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0