Folkrace

Idag har vi gjort något nytt. Vi har besökt Hogenäs motorbana utanför Kungshamn och kollat på Folkrace. Herregud(!) säger jag bara. Som de körde! Bilar gick sönder, krockade, sladdade, snurrade, voltade, fick punktering men mest körde de som galningar! Helt sjukt! Vilken värld den där motorsportvärlden är.
Vi gick runt bland bilarna (skrothögarna) under lunchpausen och bara åsynen av alla brandsläckare som stod runt bilarna (antar att det är ett krav) fick mig att aldrig ens vilja sätta mig i en sån bil. Som lekman känns de totalt livsfarliga, haha! Men jäklar vad de körde skiten ur bilarna. Och fast jag har noll intresse av bilsport var det riktigt roligt att se. Så roligt att Oscar, Adam och jag var där i fyra timmar(!) (inkl lunchpaus).
Henrik stack efter någon timma för att spela KM Foursome. Han och Patrik,som han spelade med, vann så det var himla kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0