Dag att minnas

Andra riktiga sommardagen till ända och man mår så bra. Tack kära vädergudar att vi äntligen fick ett par sommardagar medan vi är är på Smögen. Blåst och lägre temperaturer glöms bort direkt.

Idag blev det ännu en dag på Pengeskär. Vid 11 hämtade Dick oss, Philip, Kattis och Svante. Sen kom även Anna, Alice, Carl, Marie, Solvig och Bengt dit. Barnen fiskade krabbor och Dick, Bengt och Ingemar fixade så badstegen kom på plats (som jag saknade igår). Grymt bra!

Idag var även första dagen av Smögen Offshore så vi kollade vi snabba båtar och vattenskotrar från första parkett.

En stund innan hemgång, när badstegen var på plats på berget, så fick jag Oscar att bada med flytväst med mig. De sa på simskolan att det var bra att göra och jag tror det är nyttigt att barnen lär sig hur flytvästen fungerar i vattnet. Till allas vår förvåning gick Adam också med på att testa sin flytväst, så jag fick med mig båda på djupt vatten. Även nyttigt för mig att märka hur jag aldrig någonsin skulle klara av att simma med barnen utan egen flytväst, om olyckan skulle vara framme. Adam fick lite panik av det kalla vattnet och började klättra på mig och utan min flytväst hade jag inte orkat hålla honom länge, trots att han bar flytväst. Så tänk på det alla vuxna! Flytväst på!!!

Marie och jag badar och Anna tog kort innan hon också hoppade i.
Glasögonormar
Killarna övervakar badstegemonteringen.
Alice och Adam
Oscar testar simglasögonen.
Henrik är karusell.
Jag flyter omkring.
Sen fika innan hemgång.
Magiskt!
Tävlingsbåtar.
Flytvästbad med Oscar och Adam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0