Flytt av farmor

Helgen som kommer ska min stackars farmor flytta in på hemmet. Jag säger stackars för att hon innerst inne inte vill. För ett tag sedan gick hon och ramlade titt som tätt och kände sig då otrygg hemma. Hon satte upp sig att få komma till hemmet och nu är tiden kommen. Nu är hon dock piggare än vanligt. 

Givetvis kommer det bli bra med flytten men hon bor så fantastiskt fint i en seniorlägenhet, har hjälp från hemtjänsten och bra grannar. Jag förstår helt enkelt hennes sorg och oro över flytten. Sista anhalten liksom. 

På lördag går flyttlasset så lär inte hinna med så mycket tapetsering denna helgen. 

Nu till något helt annat. Måste berätta om vår gäst. Vi är nämligen kattvakter denna vecka. 
Stinas familj åker skidor så hon har fått flytta hem till oss. Hur mysigt som helst! 
Och hon har hittat några favoritplatser runt om i huset. 

Nu säger jag kram och Godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0