Kort Smögenhelg

Planen var att åka till Smögen i fredags men då hade vi ingen större lust. Det var jättetrist väder och Henrik var hemma sent från jobbet. Vi skulle därmed missa allt vad fredagsmys hette, så vi valde att stanna hemma och åka upp lördag förmiddag istället.

Vi åkte först och kollade in ett golv som jag fastnat för och vill lägga in på övervåningen i gula huset. Tror Henrik också tyckte det var rätt fint så det blir nog det.

Vitt plankgolv från Arena.

Sedan träffade jag kantorn och övade sånger inför nästa helgs bröllop. Det ser vi givetvis fram emot (med viss nervositet inför sången såklart, men ärofyllt och jätteroligt!!!).

Gårdagskvällen blev jättetrevlig när fam Lundin, fam Gunnarsson och Marie kom på middag. Full lek på barnen som alltid har kul tillsammans. Tack allihop för en mysig kväll.

Idag fick vi äntligen tillbaka sommaren, vilket var härligt. Barnen var ute och spelade fotboll och vi tog en promenad på bryggan samt åt lunch på Bremers. Jag åt en ceasarsallad. I början av sommaren åt jag samma på Skäret (som ändå har gott rykte). Bremers vann den matchen med 10-0 (minst) skulle jag säga. Bremers var jättegod, fräsch med god kyckling, nystekt bacon och mycket parmesan. Skäret bjöd på torr tråkig kyckling, tjock bacon och typ hushållsost(!!!). Dressingen var knappast heller någon ceasardressing. Nä fy, bottennapp på Skäret. (Barnen åt samtidigt pannkakor och de fick tre små torra köpepannkakor med sprutgrädde för 69kr)... Sorry för tråkigt inlägg men kom och tänka på den bedrövliga lunchen idag när jag åt den goda på Bremers.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0