Hummerfiske

Igår hade vi höstevent med jobbet och jag anordnade hummerfiske på Smögen. Vi åkte med bästa Martin Olofsson (www.fisketur.se) och givetvis blåste ordentligt just igår när vi skulle gå ut. Vi drog därför ett gäng tinor vid inloppet till hamnen men tyvärr utan fångst. 

Caroline fångar "välet"

Därefter gick vi väster om Smögen och Martin såg till att vi blev rejält sjöblöta när vi gick mot dyningarna. Det var samtidigt väldigt vackert med solstänkta granithällar och ett brusande hav. 

Sjöblöt selfie. 
Som en tavla. 

Efter att vi dragit ytterligare ett gäng tinor väster om Smögen så fick vi äntligen upp lite svart guld.

En fin hona på 915 gram. Vi fick även en mindre romhona som åkte tillbaka ner i havet. 

Trots den lite klena fångsten var vi nöjda med fisketuren. Sjösjukan hade slagit till  och då är det inte roligt längre. Roligt var det iaf när Martin gasade på med "Marie" och fick en fin tur i solnedgången. 
Det är en kitesurfare bakom mig, inte en mås :-)

Efter fisketuren var vi i sjöboden och åt hummer, kräftor och räkor. Jag hade även bakat västerbottenmuffins som inte var helt dumma. 
Västerbottenmuffins. 

Oscar, Adam och jag har mest hängt i gula huset idag. Jag har målat taket en fjärde gång och vi har kollat in Dick och Lars-Eides fina fångst för dagen. 

Grabbarna och humrarna. 
10 st fina humrar. Inte illa på en dag. 

Tack Ulla och Dick för all hjälp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0