Regnig dag och Kanelgranola

Idag vaknade vi upp till en grå och regnig dag. Vi hade en lugn morgon inför en i övrigt planlös dag. Jag passade på att göra en ny laddning med granola/nötmüsli. 
Granola. 

Granola (kanel)

2 dl hasselnötter
2 dl paranötter
1 dl pekannötter
(Dessa tre ovan brukar jag mixa lite snabbt)
1 dl solrosfrön
1 dl pumpakärnor
1/3 dl linfrön
1/3 dl chiafrön
1 dl kokosflingor
2 nävar kokoschips (raw)
3 msk kokosolja 
Ev 1 msk honung. 
Kanel

Blanda allt, lägg i långpanna och rosta på 150 grader i 25-30 min. Rör om en eller ett par gånger under tiden. 

Mängderna är på ett ungefär. Följde ett recept från början men numera lägger jag till (ex chiafrön) och höftar lite efter det jag har hemma. Idag blev det ungefär enl ovan, (dock är inte kokoschipsen med på bilden för de glömde jag till en början) 

Eftersom regnet öste ner tänkte vi åka till Nordens ark men tydligen har vi slarvat bort barnens regnkläder och stövlar så vi fick avvakta. Istället blev det en fika hos våra vänner i Hunnebo och jag fick äntligen träffat deras lille Vidar, 4 månader. 

Efter det mötte vi Andreas och Tage på Nordens Ark när regnet lagt sig. 

När det var dags att bege sig hemåt ville Adam spela golf och väl framme på ranchen kom Ulla och Dick och jag gick med dem ut och spelade 9 hål. Eller spelade var väl synd att säga för idag var jag katastrofdålig. 
Precis slagit i vattnet och gett upp hålet. Passade istället på att fotografera de fina näckrosorna och svanfamiljen i bakgrunden. 

Svärmor Ulla spelade fantastiskt bra idag och slog till med 22 poäng på de 9 hålen. Grymt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0