Bakar bollar

Fick för mig att jag skulle fixa lite julgodis inför julhelgen och hittills har jag bara gjort olika typer av bollar. Inte för att de är klara men det blir de förhoppningsvis imorgon. 
Jag har gjort Mozartkulor. 
Nougat som täcks med mandelmassa och sedan doppas i choklad. 

Jag har även förberett Bountybollar och pepparkakspraliner (de har jag bloggat om här: http://roderhult.blogg.se/2014/november/pepparkakspraliner.html). 
Bollarna ligger nu i frysen och väntar på chokladdoppet. 

Skulle egentligen packat ikväll men tiden har inte räckt till så jag säger Godnatt och får ta nya tag imorgon. 

Imorgon kommer förresten pappa hem från sitt Atlantäventyr. Precis nu sitter han på planet från St Martin, vilken var slutdestinationen på båtresan som han påbörjade i Las Palmas i början av december. Allt gick tack o lov bra och vi ser fram emot att träffa honom på julafton. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0