Legoflygplan

Igår kväll fick Oscar sitt älskade Legoflygplan och bygget påbörjades direkt och fortsatte idag på morgonen. Han tycker det är så himla kul att bygga och det är fantastiskt hur han får ihop allting helt själv. Här är bilder från imorse när planet var klart. Då hade han inte ens haft tid att ta av pyjamasen. 
Oscar och hans flygplan. 
Så fick Adam vara med på en bild också. 

Efter det byggdes även en truck, flygtorn, ledarbil och en sån där bil med bagageband, så det har varit fullt upp idag. 

Vi har givetvis varit ute i solen också och trädgårdsstolen har blivit befriad från vildvinen. Jag har fyllt tre sopsäckar med ogräs, grenar och löv som jag klippt/rykt loss runt om i trädgården idag. Jag hade utan problem kunnat fylla lika många till men jag har ju givetvis fått ta mig lite tid att besöka Oscar och Lovas vinbärskafe i lekstugan. 
Sötnosarna plockade massor av vinbär och lagade vinbärssaft, -kräm, -paj mm mm. 

Jag tycker det är så roligt att de använder lekstugan även om jag fortfarande inte är klar med den. Men strunt samma, den är fullt lekbar och det är det viktiga. 

Imorgon väntar vi hem Henrik som är på svensexa för lillebror Philip. Sen väntar verkligheten på måndag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0