BT-helg i Lönnerberga.

Dags att sova efter en fantastisk höstdag i småländska skogarna. Vi är sju tjejer som invaderat Lönneberga och vilken dag vi fått. Underbart väder! 

Vi började dagen med lång frukost och tog sen en biltur till Vimmerby. 
Vi stannade till vid Lönneberga kyrka som var väldigt vacker med alla höstfina träd. 


Efter en caesarsallad hemma i huset tog vi en promenad i solskenet. 
Mina snygga vänner redo för skogspromenad. 



Veronica och jag, nybörjare i svampplockning. 


Tada!!! Min första kantarell. Sen blev det tre till. 
Totala kantarellmängden idag. Inga mängder men jag är glad att jag hittat någon iaf. 

Direkt inkomna från promenaden tog fyra av oss på oss löparskorna och joggade samma runda. Det var nästan precis 5 km. 
Catrin, Malin och Aleksandra i spåret. 

Kvällen avslutades med burgundisk gryta och chokladpavlova a la Roy Fares. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0