Besök hos morfar

Idag har killarna, mamma och jag besökt min morfar Olle. Han bor på Skaftöhemmet och tyvärr besöker jag honom alltför sällan. Han blir så glad när barnbarnsbarnen hälsar på även om han tyvärr inte är riktigt med på att det är just det de är. Jag är dock säker på att de förgyllde hans, och övriga gamlingars, dag med sitt bollspel i samlingssalen. Morfar är gammal fotbollsspelare så han hade nog lika kul som Oscar och Adam med den mjuka bollen. 


91 år skiljer det på Adam och gammelmorfar. 

På eftermiddagen åkte vi hemåt. Var bara hemma en kort stund innan det var dags för simskoleavslutning i Kungälv. Tyvärr missade vi halva lektionen eftersom vi hamnade som tredjebil bakom avspärrningen vid den trafikolycka som skedde på E6. Förhoppningsvis klarade sig alla inblandade bra. Oscar tyckte dock att det var bra mycket häftigare att kolla in blåljusen från Ambulanser, polisbilar och brandbilar än att gå på simskola. Han berättade då att han ska köra ambulans när han blir stor. Så vi får se om det blir så. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0