Silviakaka på fredagsfikat

Förra fredag var det premiär för fredagsfika på jobbet. Det ska tydligen ha haft det förr om åren så nu efter knappt tre månader på nya jobbet gjorde jag slag i saken, som självutnämnd fikageneral, och återupptog denna fina fredagshändelse. 

För att föregå med gott exempel började jag och vi blev nog 15-20 pers som samlades kl 14. Jag bjöd på detta:

Silviakaka


4 ägg
4 dl socker
4 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
2 dl ljummet vatten
Vispa ägg och socker pösigt. Rör ned övriga ingredienser. 

Grädda i långpanna 10-15 minuter i 225 grader mitt i ugnen. 

Glasyr
150 g smält smör
2 dl florsocker
6 tsk vanillinsocker
2 äggulor

Kokos




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0