Dimma

Vilken dimma vi haft idag men samtidigt så skönt väder. Ingen vind och inte direkt kallt. Henrik och jag tog en skön promenad ner igenom Grundsund med killarna i varsin vagn. Oscar åker inte direkt vagn längre men mormors vagn är tydligen toppen så den fick det bli. Trots det ok vädret mötte vi inte en enda person på promenaden. Det händer inte ofta. 



Det vi kunde konstatera i övrigt var att ytterligare två hus fallit i badgästefärg: vitt med vita fönsterkarmar. Nere på Skogen finns snart inte ett enda hus med färg kvar. Hemskt att se! Det är lika spöklikt som samhället håller på att bli, tyvärr. 
Helvita hus är ofta jättesnyggt, om det är rätt hus, men de gamla skärgårdshusen i Grundsund är definitivt inte den typen. Men men, inget att göra åt färgblinda badgäster. Jag bor inte ens där längre så min åsikt spelar ju mindre roll och får stanna med detta lilla blogginlägg. 

Idag har vi ätit korven vi gjorde igår till middag. Vi åt den med potatismos och senap som är min favorit. Mammas är egentligen med vit sås och potatis. 
Det var riktigt gott och Adam mumsade med god aptit medan Oscar spottade ut smakbiten. 

Husmanskost de luxe!


Kommentarer
Postat av: Maria O

Är det möjligtvis norska badgäster? Det är vanligare där med vitt & vitt och enda huset här i mitt paradis som är målat så är ett norskägt fritidshus (och ett hus räcker väl för att bevisa tesen ;-) ) Håller med om att det inte passar på gamla bohuslänska hus (lika lite som de gigantiska altaner som en del bygger), men på nyare hus kan det vara fint.
Önskar dig och de dina ett gott nytt år!

2014-12-31 @ 09:21:46
Postat av: Maria O

Glömde ju säga att mamma har samma servis, åt på den senast på juldagen - barndomsnostalgi.

2014-12-31 @ 09:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0