En bättre fredag

Idag passade Victor och jag på att åka till simhallen för att fortsätta simskola på egen hand. Efter en bra stunds lek och simmande med korv lyckades vi komma på en lek där han skulle hoppa till mig och simma tillbaka. Mitt i leken lyckades jag släppa honom ett kort ögonblick så han simmade själv sista halvmetern. Innan har han blivit sur på mig när jag försökt släppa honom, men "plötsligt hände det". Vi ökade till 1 meter, vi ökade till 2 meter och plötsligt övade vi längs hela bassängbredden. 

Sen hittade vi metermarkeringar så vi startade på 5 meter och sen fick han simma till kanten och det gick jättebra! Han var så stolt och lycklig. "Jag kan simma!"
Efter 3 st femmetrare gick vi upp. Då ville han bara ringa pappa och berätta. Och självklart köpte vi märket Bläckfisken (simma 5 meter valfritt simsätt). 

(null)
Stolt kille och sjukt stolt mamma bakom kameran. "Bästa dagen någonsin" nämndes i bilen på väg hem. 

Samtidigt som Victor simmade lyckades Henrik skjuta en liten älgtjur däruppe i Jämtland. Hittills dålig jakt denna vecka så det var också positivt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0