Tjejvasan 2022

Igår åkte jag än en gång Tjejvasan som går från Oxberg till målet i Mora. 
Ulrika och jag tog oss även denna gång till Jönköping/Huskvarna för att åka med hennes  mamma Britt-Marie och faster Anette på en bussresa med massa goa Tjejvasan-deltagare. 

Vi bor i Rättvik på en stiftgård med denna vackra miljö på utsidan. 
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Frusen Siljan och solnedgång. Väldigt vackert! 

Vi åt middag och sov sen gott innan bussen tog oss till starten i Oxberg. 

(null)
Solen går upp över startområdet. 
(null)
Gänget samlade och laddade!

Det var perfekta förhållanden vädermässigt. Jag upplevde att mitt glid inte var det bästa tyvärr, men jag kämpade på så gott jag orkade. Kände mig rätt trött (främst i ryggen) redan efter 1 mil och vinterns bristfälliga träningsdos kanske har satt sina spår. Men det höll sig så och jag lyckades kämpa på ner till Mora. 

(null)
Det är verkligen underbart att passera den där målportalen! 
(null)
Målet är flyttat en bit så loppet är ett par hundra meter kortare nu. 
(null)

(null)
Här står vi vid den riktiga portalen. Den nya är vid kyrkan man ser i bakgrunden. 

Efter loppet åkte tillbaka till Rättvik för middag och sen gick bussen direkt hemåt. Var framme vid midnatt och sen körde Ulrika och jag hemåt så kom i säng vid 3.15 ungefär. 

(null)
Minnen från årets Tjejvasan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0