Föräldraledig fredag

Jag kommer fr.o.m nu vara föräldraledig på fredagar. För första gången kommer jag inte jobba heltid och det ser jag verkligen fram emot. Flytten av kontoret till Göteborg innebär extra restid på drygt 10 timmar varje vecka. Så för att försöka få lite balans i livet har jag valt att backa bandet och ta föräldraledigt en dag i veckan. Jag ska njuta av tiden med Victor innan han börjar skolan och ska försöka hinna med pyssel/fix/röj/roligheter och allt annat som jag aldrig hinner med längre. 

I fredags åkte vi Victor och jag till Göksäter och köpte tyg till de "nya" stolarna. Victor fick ett underställ, kalsonger och en leksak (något får man ju muta med). Alla nöjda! 

Under eftermiddagen klädde jag om sitsarna och Victor fick klippa i spilltyget så han gjorde täcke och kudde till sina nya Avengers-figurer (hulken m.fl). 

(null)
Halvvägs klart. 
(null)
Det nya tyget har en mjuk yta. Tyvärr fanns inte samma tyg kvar som jag satte på de andra, men nu köpte jag för att kunna klä om även dem framöver. Men det har jag ingen stress med. 

En av sitsarna har utslitna skruvhål så efter lite googlande kom jag fram till att Plastic Padding Trä var lösningen på att täppa igen hålen för att sedan kunna skruva i dem igen. 
Idag har jag därför "spacklat" igen hålen så hoppas jag att det funkar att skruva fast sitsen imorgon. 

(null)
Här syns tyget lite bättre. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0