Cykling och annat kul!

I tisdags och onsdags hade jag med Victors cykel till förskolan för att han skulle få öva lite cykling på vägen hem. Han har varit på G länge men krävt att få på stödhjulen igen. 

Nu hade jag iaf tagit av dem och trots en del gnäll så cyklade han hem och det var knappt jag behövde hålla i pinnen. Efter onsdagens hämtning var han arg och skulle ha sina stödhjul igen. 

Men såklart satte vi inte på dem och igår när Henrik hämtade cyklade han hemåt själv. Så imorse var det första Victor sa att pinnen skulle bort. Så jag ut i garaget och skruvade av pinnen och han cyklade själv fram och tillbaka till förskolan hur fint som helst. En stor dag! 

(null)
Filmade honom lite men han cyklade ifrån mig så fick skärmdumpa denna bild från filmen. 

Annars har jag två roliga saker att skriva för eget minnes skull. 

1. Victor kom in till oss inatt i vanlig ordning och somnade gott. Ibland kan han gnälla eller säga något, ofta med en ledsam ton, framåt morgonen. Vi brukar skoja här hemma, speciellt barnen, och säga "Jag vet inte" på riktigt bred göteborgska. Och det var det Victor sa just detta i sömnen tidigt tidigt imorse. Både Henrik och jag väcktes av det och hann uppfatta vad han sa skrattade gott. 

2. Den andra roliga saken var när Oscar printade ett O med Dymomaskinen och satte på en tandkrämstub. Oscar, Adam och jag använder samma tandkräm (namnar aldrig utan vi har samma) men de öppnar gärna en ny innan den gamla är helt slut. Tyckte därför det var jättekul när Adam pillat av O-lappen på den fulla tuben och satte den på den näst intill tomma tuben. Syskonkärlek och humor. Så roligt! 

(null)
Vår lille spjuver! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0