Pergola del 1

Idag har jag påbörjat arbetet med att bygga en pergola över bortre delen av altanen. 

Åkte upp till Harås och köpte två betongplintar. Ägnade sedan eftermiddagen åt att gräva två djupa gropar halvvägs under altanen. De yttre stolparna ska sitta på samma plats som de gamla staketstolparna men behöver förstärkas. Befintliga stolpar är endast fastsatta i altanen. 

(null)
Fick röja bort grus och stenläggning innan jag började gräva. Drygt 60 cm blev det till slut. 
(null)
När Henrik kom hem fick jag hjälp att bära ur plintarna ur bagaget och sen var det bara att testa. Här kommer hörnstolpen stå på samma plats som förut men förstärkt i marken. 
(null)
En gammal 70-stolpe kommer bytas mot en 90-stolpe. 

Imorgon ska det regna och jag får spendera dagen på att fundera på hur vi går vidare. Främst gäller det kanske om reglarna ska vara tryckta eller om det blir otryckta som ska målas. Jag vill verkligen ha målade men blir så osäker när mannen på Harås säger att "det kommer inte hålla". Varför inte? Det är ju inte att färg lossnar från husväggar bara sådär. Eller? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0