Uthyrt igen

Ännu en dag med fullt fokus på städning. Vi har lämnat Smögen för en vecka med hyresgäster där. 

Passade på att ta lite bilder på de två sovrummen på övervåningen nu när de var städade. 

(null)
Vidvinkel inifrån. 
(null)
Vanlig bild från dörren...
(null)
Och samma med vidvinkel. 

Rummet ser ut exakt som när vi kom för två veckor sedan. Svårt att tro att jag lagt många timmar på att fixa till väggarna. På bortre väggen, väggen till höger om fönstret, väggen bakom dörren samt hela murstocken på höger sida har jag tagit bort tre lager tapet, bredspacklat, slipat och målat. En bit i taget för att säkerställa att jag hinner måla allt vitt igen innan hyresgästerna kom. 
När vi kommer tillbaka nästa vecka återstår väggen mittemot sängen samt till vänster om fönstret. Sen kommer det roliga; tapetseringen!!!

Förhoppningsvis hinner vi hitta något golv under veckan. Visst är det kul med gamla plankgolv men detta är så lappat och lagat så det kommer få fortsätta ligga dolt under ett annat golv några år till. 

En del återstår alltså innan jag får hänga upp den där sänggaveln jag gjorde för två(!) år sedan. Men nu är jag igång iaf! 

Rum nr 2 kommer så småningom gå samma öde till mötes. Bort med tråkvitt och in med liv. Rummet med den gröna heltäckningsmattan som varit Henriks farmors gamla vävrum, är i minst sagt behov av en uppfräschning. Har dock inte kommit fram till vilken stil det rummet ska få. Det blir kul att fundera ut. 

(null)
(null)
Barnens rum nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0