Renovering på G

När vädret är lika tråkigt som på julafton, är det lika bra att göra lite nytta. Idag har jag därför beställt tapet till ett av sovrummen på övervåningen. Egentligen är vi mest i behov av nytt golv, men eftersom ändå väggarna också måste fixas så får det göras först. 

Idag har jag därför påbörjat nedrivningen av gammal tapet. Det visade sig vara tre lager tapet under yttersta färglagret. Innersta lagret var t.o.m märkt Boråstapeter på kanten.  Lite kul att samma företag ska få äran att komma upp på väggarna igen. 

(null)
Denna vägg blev först ut. 
(null)
Flera gamla tapetlager och bubblor skymtar genom färgen. 
(null)
Efter bara 40 minuter var väggen inte lika vit. Min kompis spackelspaden och jag hade fest. 
(null)
Två sommarprat senare är det bara ett litet hörn kvar. 

Nu återstår att bestämma hur jag ska gå vidare. Bredspackla, täcktapetsera eller båda delar...???

Köpte även färg för att påbörja måleri i trapphuset. Det lär nog bli uppstart imorgon kanske. Bra att varva mellan diverse torktider. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0