Rosa bandetloppet 2019

Idag vaknade jag tidigare än planerat. Var nog lite spänd inför dagens lopp trots allt. Britt-Marie och jag tog en lugn morgon, åt frukost och förberedde packning etc. 

Vi mötte upp Anette och åkte till Lidingö och tog en sväng genom mässhallen men inte så mycket kul att se där. Sen var det lite mat innan vi drog oss mot Grönsta gärde där både start och mål är i Rosa Bandetloppet, som är 10 km. 

När man läst 13 grader och regn varje dag i 10 dagar så kändes det väldigt bra igår när regnet var borta från prognosen och det t.o.m kikade fram lite blå himmel mellan molnen. Så i sista stund drog jag av mig min långärmade träningstopp och körde på linne istället. 

Jag startade i grupp 2 så jag kom tidigt iväg. Hade inte så mycket minne av banan mer än de klassiska Abborrebacken och Karins backe. Märkte att det var betydligt fler uppförsbackar än jag kom ihåg. 

Trots dessa hemska backar efter 5 resp 8 km, tog jag mig i mål på en bättre tid än i fjol och dessutom under timman. 58:42 min blev sluttid och jag är väldigt nöjd med det. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0