Cykeltur...ne.

Stora älsklingarna är i Hemsedal och njuter av skidåkning och Victor och jag är hemma och myser. Just nu har jag mycket Googlefokus  på cyklar och dess tillbehör. 

Igår besökte Victor och jag nya Kongahälla center men där var förvånansvärt tomt på cykelgrejer. Så idag tog vi bilen till Älvängen och cykelaffären där. Victor somnade strax innan vi vad framme. Prefekt tänkte jag men han vaknade när jag lyfte över honom till vagnen. Då var det inte lätt att kolla på cyklar. De hade inte den cykeln uppackad som jag ville kolla på ändå. 

På väg mot XXL stannade jag på Klädkällaren eftersom jag aldrig någonsin varit där. Köpte bara ljus och disktrasor. 

XXL hade inte heller några cyklar, hjälmar eller skor av intresse. Väldigt skralt faktiskt. Köpte dock ett par pedaler eftersom de hade 20% på allt i helgen. Vid kassan somnade äntligen Victor igen så då kunde jag ta även en sväng in på Stadium outlet och kolla. Köpte en vinteroverall (inför nästa vinter) och överdragsbyxor till Victor. 

(null)
Overall och byxor fr Vossatassar. 

Eftersom Victor fortsatte sova körde jag även till gamla Team Sportiabutiken på Marstrandsvägen. Där ska bli cykelbutik men någon racer fanns inte att se, än. Inte heller skor men testade ett par hjälmar iaf. 

Så ikväll har jag spenderat lite födelsedagspengar på att nätshoppa istället. Det blev en våtdräkt inför Vansbro. Sen fick jag se att samma butik hade cykelhjälmar så beställde en på chans. 

(null)

(null)
Bara att hålla tummarna att de passar. 

Blev även ett nytt ryggskydd till Oscar eftersom hans kommer vara förlitet nästa år. Likaså ett par nya stavar för de är redan alldeles för korta. (Han använder dem visserligen ändå inte, men lär väl börja snart)
(null)
Samma sort som han har idag men nästa storlek. 
(null)

Röda stavar. Oscars favoritfärg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0