Trappa

Igår kom Henrik äntligen hem från älgjakten så därmed har lite tid kunnat friställas till det fortsatta bygget av loftsäng. Näst på tur stod en trappa. Jag har ägnat veckan åt att måla de brädor som skulle bli trappan. 

Igår sågade jag till själva trappstegen och vangstyckena. Idag spenderade jag en hel del tid på att räkna ut hur trappstegen skulle sitta. Det blev till slut 8 trappsteg plus ett sim inte är lika djupt. 
(null)
Uppställda för uträkning. 
(null)
Här ska trappan gå upp. Ena vangstycket står lutad. Tyvärr har det visat sig att just detta på bilden är lite böjt så vi får se hur det går. 
(null)
Förborrade och började monteringen av trappsteg. 
(null)
Fick min älskling att dra åt skruvarna medan jag höll stegen rakt. Inte det lättaste. 
(null)
Trappan på plats. Tyvärr inte så bra som vi hoppats för den satt inte som ett smäck nu när den är ihopskruvad. Tror att den sneda brädan spelar in en del. Imorgon lär vi fortsätta. Får nog lossa ena sidan av stegen, dra fast den på rätt plats och sedan återplacera sidan. Får hoppas det blir bra sen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0