Plankläggning

Idag kom min kära far hit till Smögen för att hjälpa oss lägga själva altangolvet på nya altanen. Snickarna hade förberett stommen så vi kunde köra på idag. Så här såg det ut imorse:

(null)

(null)

(null)

På snickarnas begäran har vi lämnat ytterändarna så kör de av alla rakt och fint. Där ska det sedan sitta en snygg rambräda och täcka alla ändträ. Vi har även lämnat glapp längst in så de kan fixa med studränna etc. 

(null)
Där pappa står kommer det bli en bred och djup trappa ner till gräsmattan. 
(null)
Från gamla uterumsdelen blir det ett par trappsteg ner på altanen. 
(null)
Längst till höger på denna bilden blir det ett par trappsteg ner på berget. 
(null)
Här blir den fullbreda trappan. 

Det blir en härlig altan men den ser större ut än vad den är. Ska bli spännande att se vilka möbler vi kan få plats med. 

Pappa och jag kämpade på trots stundtals ösregn men frampå eftermiddagen blev det bättre arbetsväder. 

Trots en viss mörhet i kroppen avslutade jag kvällen med att grundmåla ändträn på 92 blivande staketpinnar. 

(null)
Heja mig! 

12 min till ny dag. Kram och Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0