Det närmar sig

Sveriges nationaldag har vi inte firat idag tyvärr men vi har tagit några steg framåt på Smögen. Vi köpte ju två nya solfåtöljer som Henrik och Oscar packade upp igår. 

(null)

(null)
Provsittning. Nu har de flyttat upp på balkongen där de gjorde sig bättre. 

Balkongen är i det närmaste klar. Jag ska dra i några skruvar i trallen eftersom vi bytte ett par brädor idag som sågats ca 1 cm för korta. (Inte av mig :-) ). Sen ska jag måla över några skruvhål. 

Oscar och Henrik har idag varit på turné. De fick låna ett släp och körde till Stenungsund och köpte åtta utestolar, sen till Bauhaus och köpte de där balkongplankorna och mellanöverliggare till altanräcket. Därefter till Ikea för att köpa växter. Mycket bra jobbat! 

Samtidigt hade jag en bra arbetsdag med en Victor som sov långlunch i vagnen och fick sågat och skruvat en hel del. 

(null)
Nya stolarna i kvällsljus. Här syns det också att staketet är näst intill klart. Tjoho! 

Så nu måste vi beställa nytt bord för detta går inte. Gamla slitna möbler på ny altan skär sig ordentligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0