Min tur

Idag var det min tur att testa skidorna i Alperna för första gången. Vädret var perfekt så när vi äntligen kom iväg blev det en härlig dag i sol och snö. 

Idag tog Henrik och Victor kabinbanan upp till Galaxy (som för övrigt kostar 300kr per dag för en fotgängare. Tycker det är helt galet). 
Oscar, Adam och jag tog killa kabinen, ägget, och sedan sittlift upp. De körde en del i hoppbacken innan vi tog en solpaus med Henrik och Victor. 

När det var dags att ta sig hemåt hade orken tagit slut för Adam och Henrik hade redan tagit kabinen ner. Till slut fick jag med honom, tack vare en riktigt ordentlig muta. Sista backen ner var dock röd och hade en fallhöjd på 1100 meter så det var riktigt imponerande att se honom ta sig ner trots trötta ben. När vi kom ner var vi glada och stolta allihop. 
Även ett gyllene tillfälle att prata om vad man kan åstadkomma bara man motiverar och bestämmer sig, hur jobbigt det än känns. 

(null)
Mina skidkillar. Nu får mamman stå på för att hinna med :-)
(null)
Henrik och Victor på bästa solplats. (Plutt satt givetvis inte med solen i ansiktet mer än vid fotot). 
(null)
Jag på fjället. 
(null)
I liftkö ovan molnen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0