10-årig bröllopsdag

Idag är det 10 år sedan Henrik och jag gifte oss och det firar vi med en liten tripp, bara vi två. Tidigt imorse åkte vi hemifrån och åt frukost i SAS-loungen på Landvetter. Perfekt start! 

(null)
Tidig skål för ovanlighets skull. 
(null)
Vackert!

Lyckades sova en del på planet så flygningen kändes smidig. Väl framme i Nice skulle vi vara rediga och ta bussen till Juan les Pins som skulle gå efter 20-25 minuter. Vi väntade i 1 tim och 20 min. Suck! Men trots detta så kom vi fram bra och har njutit av lunch och promenad längs stranden/stränderna. 

(null)
Min heta man! 
(null)
Småbåtar som ligger och guppar i bakgrunden. 
(null)
27 grader i vattnet. Minns inte om det var så varmt ens i Malaysia. 
(null)
Lunch med fin utsikt. 
(null)
Vårt hotell. Vi bor på tredje vån precis mellan de två palmerna. Toppenbra! 
(null)
Vår utsikt. Helt ok :-)

Här är väldigt varmt och svetten rinner. Efter att vi duschat av oss allt salt tog vi en sen siesta och sov en stund. 

(null)
Vaknade till när solen gick långt in i rummet. 

Middag åt vi på Cap Riviera som vi googlade fram och sen råkade det ligga i grannhuset snett nedanför balkongen. 

(null)
Grönsaks och morotskräm som aptitretare. 
(null)
Biffsallad med asiatiska smaker till förrätt. Henrik åt tonfisktartar. 
(null)
Henriks tryffelrisotto med anka. 
(null)
Min perfekta pepparbiff. 

Sen tog jag den bästa desserten. Se så vacker! Och en av de godaste jag ätit. 10 p! 
(null)
Chokladmacaron med en salted caramel cream (tror jag), chokladglass med flarn. Magisk dessert!!!

Som perfekt avslutning (nästan) på vår dag var det ett enormt fyrverkeri precis utanför vi bor. Massor av folk som kollade. Tror det pågick i drygt 20 min. Häftigt! 

(null)
(null)
(null)
Detta är en del av en fyrverkeritävling så det var synkroniserade uppskjutningar från två båtar. Sen blir det ytterligare tre ggr under augusti. 

(null)

Perfekta avslutningen på dagen blev när vi tog ett kvällsbad vid 23-tiden. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0