Presenter

Idag har Adam varit på förskolan för första gången sedan jag gick hem på föräldraledighet för drygt 4 veckor sedan. Han hade tydligen studsat in där imorse och haft en rolig dag med sina vänner. Imorgon väntar en ledig fredag för båda våra stora hjärtan.
 
Efter hämtning på skolan idag åkte Oscar, Victor och jag till affären och hämtade ut ett postpaket. Det visade sig vara presenter från Dalarna :-) Tusen Tack Johanna, Anders, Alice och Moa!!!
 
Jättemånga fina paket, även till de stolta storebröderna som blev väldigt glada för sina böcker.
Älskar den Dalainspirerade mössan som Johanna sytt. Så fin! Lite stor än så länge men kommer bli toppen framöver. Tack!!!
 
I eftermiddag har jag (och Victor) fått besök av fyra av mina kära arbetskamrater och de hade med sig fina presenter från massor av goa kollegor. Ska fotografera kläderna imorgon i dagsljus.
 
Måste visa vad mysigt Adam gjort för lillebror. Victor låg lite halvvaken och knorrade i sängen medan jag gjorde mig ordning för kvällen men när jag kommer in i sovrummet har Adam gjort det så mysigt för lillebror och ligger bredvid och håller honom i handen så han somnat. Då blir man så varm i hjärtat så man nästan spricker.
 
Nattad av storebror Adam.
 
Trots att vi haft en fin dag så är det även en sorgens dag. Barnens gammelfarfar Eide har somnat in, 96 år gammal. Det kommer bli speciellt att besöka gula huset till helgen. Huset där Eide och Judith bodde största delen av sina liv, där deras söner fick växa upp och barnbarnen haft många mysiga stunder i. Jag kommer minnas dem båda som otroligt varma, kärleksfulla, givmilda och välkomnande människor. Idag har de fått återförenas igen. Vila i frid kära Eide!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0