Pyssel, städ och Godiz

Så var ännu en helg på Smögen förbi. Detta var vår sista helg innan uthyrningen så vi har fått fixa och städa hela helgen. 


Jag hade påbörjat projekt "tapetsera byrå" redan förra helgen så det fick jag se till att bli klar med. 

Inte så snygg byrå från början.
De gamla träknopparna lämnade hålor som krävde spackel.
Efter spackling och slipning målades de för att få jämn bakgrund under tapeten, vilken krävde en skarv.
Målade lådfronter redo för tapet.
Tapetserade fronter på tork. När de torkat skar jag kanterna med rakblad och lackade därefter alltihop med två lager lack.
Lådfronterna klara och på plats. Stommen kommer målas vit så småningom men den tiden fanns inte nu.

Mellan alla torktider har vi städat och grejat. Sängkläder, badrumsartiklar och en del mat (torrvaror) är bortplockat. Tur i oturen att det var dåligt väder idag så vi kunnat vara inne med gott samvete. Killarna har sett på Tv, spelat plockepinn och sparkcyklat mellan regnskurarna. På eftermiddagen gick de hem till farmor och farfar och träffade deras dagsfärska familjemedlem Godiz. En åttaveckors taxvalp. Underbar såklart! 


Två bebisar :-) Godiz sov när vi kom och Victor fattar inte varför pappa håller mig så konstigt???
Vaknade till slut och hängde på gräsmattan en stund.
Oscar matade honom med fil, för han hade inte ätit sedan de kom hem. Men fil var gott!
Somnade igen i mattes knä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0