Fyrspann och skidor

Igår tog vi en tur till stan och kollade in fyrspann i Slottsskogen. Tillsammans med 25000 andra kollade vi in de skickliga kuskarna och deras majestätiska hästar. 

Mina killar i Slottsskogen.
Ett av ekipagen.
Häftigt att se dem. Full körning bland tighta hinder.
Gott om folk!
Vid vattenhindret var det knökat så det var lättast att se på storbildsskärm.

Åt sedan lunch på Övre Husargatan och såg då ekipagen när de körde tillbaka till Heden efter avslutade tävlingar. 


Där blev det även lite shopping i form av telemarkspjäxor till Henrik. Medan han värmeformade dem på Skistore gick killarna och jag till Udens där jag "råkade" prova ut längdskidor, pjäxor och stavar. Som det kan gå :-)

Victor inspekterar utrustningen.

Det blev ett par "skin-skidor" från Salomon. Dessa är vallningsfria när det gäller fästvalla. Glidvalla får man göra men det ska nog gå bra. 


Jag har ju aldrig stått på längdskidor men vinterns mål är att lära mig lite. Tänkte boka en lektion i Kviberg inom kort och sen blir det körning både till jul och på sportlovet förhoppningsvis. I fredags köpte jag även en skidjacka för ändamålet när det var 70% på Team Sportia. Bytte dock idag till en annan eftersom jag velat massor och till slut gick på färg (rosa) framför funktion. Det ångrade jag och som tur var fanns den andra kvar idag. 


Nya jackan i kvällssolen. (Jag är nyjoggad, därav ansiktsfärgen)

Lite skumt är det att köpa vintergrejer på sommaren, men är det rea så är det :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0