Filur

Idag har vi än en gång fått se det lilla miraklet som växer i min mage. Eftersom jag känner små sparkar varje dag, kände jag ingen oro för att bebisen lever, men det finns ju så himla mycket som kan gå fel ändå. Tack och lov såg allt bra ut. Det kändes som ultraljuden utvecklats massor på de fem och sju år sedan vi gjorde det sist. Barnmorskan gick grundligt igenom den lilla kroppen och det är mysigt att få en liten vink från fem små fingrar eller räkna tårna när vi kollade in fotsulorna.

Oscar och Adam döpte bebisen till Filur, från deras favoritprogram Martin och Filur. Tycker det passar ganska bra för man undrar ju verkligen vad det är för filur som bor därinne. Oavsett vem Filur är så längtar jag massor och min önskan inför ankomsten är att Filur blir lika duktig på att sova som sina brorsor :-D. Nä, skämt åsido, visst hoppas jag det, men viktigast är att Filur fortsätter må bra därinne och att vårt tredje mirakel föds frisk och kry.

Datumet som gäller för BF är 8 februari.
Igår kändes för första gången sparkarna även med handen på utsidan magen och idag har jag känt ett par gånger till.

Kram och Godnatt från mig i bebisbubblan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0