Dags för TV-rummet

Efter några månaders renoveringspaus (bortsett från två bytta fönster) så påbörjade jag igår nästa lilla projekt. Som vanligt blir det alltid mer jobb än man tror så jag hann inte komma så långt i helgen.

Det är TV-rummet på Smögen som ska få ny färg på väggarna och det ska ske genom att dra ner gammal tapet, sätta upp ny täcktapet och sedan måla den.

I just detta rum finns en takmålning så därför kommer det bli neutrala väggar som kan ge målningen lite utrymme. Matsalen, som ligger i fil, kommer med största sannolikhet få randiga väggar så jag tror att vita väggar i TV-rummet bryter av bra mot de båda randiga rummen bredvid (på andra sidan ligger sovrummet som redan blivit randigt).

Förebild: gula väggar
Gamla ärvda tavlor hänger på befintliga krokar, liksom hörnhyllan.
Här skymtar randiga tapeten i grannrummet.
Gult, murrigt och gamla tavlor. Den högra gillar jag visserligen.
Tapeterna är tack o lov lätta att dra ner och det har jag bästa hjälpen för. Här Oscar in action.
Adam drar tapet.
Nästan all tapet nere och killarna tar filmpaus.
Första våden täcktapet på plats.
Insåg efter en stund att halva bruna listen varit dåld under gamla tapeten. Så istället för att sätta täcktapet till samma höjd, valde jag att ta fram den gamla listen för att senare sätta tapeten i underkant av listen. Detta jobb tog sin tid och jag hann inte klart idag.
En del av det schablonmålade taket. Kanske inget man valt idag men något som ger vårt gamla hus karaktär och bär en historia. Lite gulligt tycker jag!

Fortsättning följer nästa helg. Då väntar även en golftävling för Henrik och mig (om vi kommer med), så vi får se vad orken räcker till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0