Glasögon

Jag har länge tänkt köpa mig ett par glasögon att ha på långt håll. Jag skaffade nya terminalglasögon i våras men använder inte glasögon för avståndsseende alls. Eftersom mitt synfel på höger öga är i stort sett obefintligt har det kompenserat upp för vänster öga där jag nu har -1.0. Men ibland när jag är trött i ögonen, har kollat mycket på mobilen utan terminalglasögonen eller kör bil känner jag att det hade varit bra att ha ett par glasögon. Idag hämtade jag ut dem.
 
Tada!
Fick med massa fina askar; ett hårt fodral och en fin pappask.
Plastbrillor från Persol.
 
Glasögonen beställde jag på Smartbuyglases förra tisdagen och redan igår försökte DHL leverera. De skickades tydligen från Hongkong i fredags. Helt galet snabbt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0