Sovrumstapet check

Idag har Henrik och Erik L dragit till Tyskland och shoppat drycker av olika slag så killarna och jag har varit själva i gula huset. Tapetsering av sovrummet stod på programmet. Jag hade ju en vägg kvar sedan sist. 
väggen som är kvar. 
Har nu fått tapet. Dock ej under fönstret för det fixar jag inte själv.  

Tack vare Ulla och Dick kunde jag även påbörja den nya väggen i trappen, alltså den som tillkommit vid badrumsbygget. 
Dick byggde en "bro" att stå på och målade masoniten vit. 
Tack vare bron kunde jag spackla klart upp till taket och påbörja tapetseringen där det inte är spacklat. 

Gulliga svärmor körde extra ner till oss och kollade så jag inte ramlat ner. 

Imorgon ska det slipas spackel, sättas upp någon mer våd och piffa till huset lite. 
Lite blompiff. Hittade jättefina magnolia på Rusta. 
Golvpiff. Köpte hem en matta från Huset Breve. De hade bara den men jag tog den för att testa storleken och såklart färgen. Hoppas nu de kan beställa hem en till till mig, för jag gillade den skarpt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0