Skidskolegrupp

Som jag skrev igår skulle Adam ev byta skidskolegrupp idag. Skistars skidskoleindelning är sådan att; är barnet inte fyllda fyra år får man endast anmäla till gruppen "Minivalle". Gruppen är för nybörjare. Idag fick Adam byta till "Lillevalle"-nivå 1. Den gruppen är för 4-6 år men även den är för nybörjare. Det hade gått jättebra för Adam, vilket inte är konstigt eftersom han kan både bromsa, svänga och åka lift, vilket alla i gruppen inte kan än. Talade med läraren efter lektionen och Adam borde egentligen gå i nivå 2, men där är fullt. 
Så, bara för att Adam inte fyllt 4 (4 veckor kvar) kunde vi alltså inte anmäla honom till den grupp som han borde gå i, vilket gett både Adam mer utveckling och oss lite valuta för dyra skidskolepengar. I-landsproblem, jag vet, men det måste ju finnas fler "nästan-4-åringar" som hunnit lära sig åka litegrann. 
Här är vår lilla slalomkille i ny ljusblå färg för dagen. Inte sugen på foto dock. 

Oscars knä är lite bättre idag. Efter en lugn förmiddag testade han att åka lite i barnbacken framåt lunch. Det gick Ok, även om han hade lite ont. Han rörde sig mer och mer under eftermiddagen och tjatade sig till att få åka stora backen hem till stugan. 

Oscar kramade Valle, första gången! 
Adam är van Vallekramare. 
Sen tog de rygg i liften. 

Fantastiskt vackert vårväder idag. 14 grader varmt och strålande sol.
Solselfie i backen. 

På eftermiddagen fick Henrik och jag låna Ulla och Dicks längdskidor så jag testade för första gången i mitt liv(!)
Det gick sådär! 

Mina kära svärföräldrar njuter i solen vid längdspåren. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0