Jag 35 år - Something yellow- maten

Nu är vi åter hemma i Getskär och jag har lagt över alla bilder från fredagens firande av mig och vårt gula hus. Efter som det är ett gäng bilder delar jag upp festen i tre, maten, gästerna och presenterna.
 
Vi bjöd på lättare tilltugg i form av snittar. Tack mamma, Ulla, Aleksandra och Johan för hjälpen!
 
På bilden ovan syns 1) omelettrullar med morot fyllda med fetaost, Philadelphia och gräslök.
2) Skagencheesecake
3) Minipajer med ricotta, spenat, basilika, pinjenötter och soltorkade tomater.
4) Västerbottenpaj
5) Peti chauer som mamma bakat
6) Devils ägg
7) Mozzarella-, basilika- och tomatspett
8) Melon-, mynta- och salladsostspett som Aleksandra och Johan fixade
I matsalen fick vi ställa:
1) tunnbrödsrullar med lax som Ulla fixat
2) omelettrullar med rödbeta, chevre, Philadephia, valnötter och basilika
3) blomkålsmousse med bacon
4) sparrismousse (se bild nedan)
Lite av varje fotat på Magdalenas tallrik.
 
Senare blev det även tre plockdesserter nämligen chokladkolapa (recept finns sedan tidigare här på bloggen), minicupcakes och hallonmouse. Fick tyvärr ingen bild på dem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0