Hav och krabbor

Igår och idag har vi hängt en del vid havet. Vi åkte med Ulla och Dick i jullen in i Sotekanalen.

Adam och farfar styr.
Fika vid en brygga inne i Sotekanalen.

Det blev även lite makrilldörje på vägen tillbaka. Jag lyckades få ett megatrassel på linan men efter mycket slit fick jag till slut en makrill. Dick fick två, så han vann den matchen :-)

Inser att hela dörjen är ett trassel. Suck!

I onsdags kväll tog vi en liten tur med Smögen 45:an och killarna fick prova köra.

Adam styr båten ur Smögens hamn

Idag tog vi också en kort liten tur så de fick prova att köra.

Oscar till rors.

Oscar fixade styrningen fint. Adam körde på lite större svängar så det blev sicksackkörning i hamnen med ett glatt "Hallå kapten!" från hamnvärden som passerade i gummibåt.

Annars spenderade vi ett antal timmar vid sjöboden idag. Det var krabbfiske som gällde. Det fanns inte utrymme för lunchpaus så maten fick intagas på bryggan.

Lunch på bryggan
Obligatoriskt krabbrace efteråt. 14 st blev det totalt

Alla bilder är från Henriks mobil eftersom mitt minne varit fullt flera dagar. Men nu har jag slängt en del så hoppas få till bättre uppdateringar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0